mandag 10. september 2012

Spicy Tomatsuppe

Jeg er ikke noen kokk, og har heller ikke interessen...  Jeg liker HEST og har derfor ikke TID til mat :P Håpløst. Men noen, bare noen ganger, klarer jeg å lage noe som smaker helt fantastisk(om jeg må si det selv!!!)og da kan jeg holde meg til det. Denne suppa kommer jeg til å lage mange ganger i fremtiden. Super enkel, sunn og ikke minst GOD!

Nok til 4 normale personer, eller som i mitt tilfelle, 2 personer 1 stk Kristian Kjelling og meg. Så hvis du har en stk K. Kjelling og to unger, så doble hele oppskriften.

SUPPE

4 spk olivenolje
1 hakket løk
2 hakkede hvitløksfedd
1-2 hakkede chilier(alt etter som hvor spicy du liker´n!)
2 bokser med hermetiske, skrellede tomater
8 dl hønsebuljong
1 dæsj fløte
salt/pepper til å smake til med


Start med å surr løk, hviløk og chili i en kaserolle. Tilsett boksene med tomater og la det hele koke litt sammen. Tilsett buljongen og la det simre i ca 15-20 minutter. Helt suppa i en blender og bland det hele sammen et minutt. Opp i kaserollen igjen og la koke opp igjen. TIlsett dæsjen med fløte, og smak til med salt og pepper.
Servér i dype tallerkener med en spiseskje pesto i!



BASILIKUMSPESTO

3/4 potte frisk basilikum
1 fedd hvitløk
50 gram pinjekjerner
100-150 gram parmesanost
1 dl av den GODE olivenoljen
Salt

Bland alt sammen med en stavmikser eller lignende. Kan også gjøres i en morter for en mer rusikk og vanskelig variant! Kan også være du skal tilsette noe mer olje, alt etter som hvor flytende du vil ha den.

Det blir en stor porsjon og den kan holde en uke i kjøleskapet og funker under ALT bortsett fra Nugatti. Eller appelsinmarmelade.

BON APETITT!!!!

Ps. Lavkarbo brødet er sånn ferdigmiks du kjøper på Helsekosten. Kjempejummy!! Og jeg er ikke noen  lavkarboperson, bare så det er sagt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar