torsdag 27. september 2012

Det finnes ikke dårlig vær...


...kun dårlige klær. Det er en ting som jeg har lært, og som jeg ikke alltid tror helt på. Jeg er egentlig en fan av å holde meg inne i varmen når det plasker utenfor, eller det blir ordentlig kaldt. Det værste jeg vet er å fryse.
Og selv om jeg hater å gå på ski og ikke egentlig kan fodra snø(annet enn på fjellet... men derfra kan jeg dra når jeg vil!)så er det ingen nåde når det kommer til hesten og dens fysiske og psykiske helse.

Jeg er av den mening at alle hester har godt av å komme ut på tur. Det stimulerer deres hjerner og ikke minst finnes det ikke bedre kondisjonstrening. Det styrker samtidig sener, ledd og muskler å gå i forskjellig terreng, altfra stykker på asfalt til sand. Og hvis din hest ikke kan stå i paddock av en eller annen grunn, så burde man ihvertfall komme seg på tur en gang i blandt.

På tirsdag som var hadde jeg planlagt tur. Jeg legger det opppslik at treningen blir mest mulig variert, og at ikke to dager skal være like. Så om mandagen hadde jeg hoppet i ridehuset, på onsdagen ville det passe med løsgjørende, torsdag(idag)dressurtrening og fredag sprangtrening med Ole. Derfor skulle tirsdag være tur-dag.

Bare at det regnet mer enn det hadde gjort i flere måneder. Så derfor pakker jeg Cleo inn i regndress, jeg hadde mine smarte Rainlegs, og så var det bare i vei. Hjelmen min er fortsatt ikke tørr, tre dager senere for å si det sånn!

































What the hell is THIS?!!! :) LOL





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar