søndag 2. september 2012

Ombre Nails DIY

Jeg har akkurat lært meg å lage ombre neglelakk, og derfor vil jeg dele det videre. For de som er interessert i det! Neglelakk er jo litt viktig for en hestejente... Fordi det skjuler de konstante skitne neglene :P Hehe!

Men, here goes! Først skal du finne fram"utstyret".


  • Du trenger to fine neglelakker, en lys og en mørk for å få en fin effekt. Her har jeg brukt lakker fra Essie(de beste!!) "Skirting The Issue" og "Chinchilly"
  • En god baselakk
  • En overlakk
  • Q-tips
  • Neglelakkfjerner
  • Tannpirkere
  • En svamp(f.eks en kjøkkensvamp)
  • En plastikkmappe el.

Start med å legge en overlakk, og første to lag med neglelakk. Og sørg så for at lakken tørker helt før du går videre.


Så"maler"du den første, lyse neglelakken rett ved siden av den mørkere lakken på en plastmappe el. 


Bruk så tannpirkeren til å blande fargene sammen akkurat der de to fargene møtes. Jo smalere blandet, jo mindre overgang imellom fargene på neglen.


Bruk så svampen til å ta på fargene. Dabb den en gang midt på, og se hvordan fargene har blandet seg. Press svampen forsiktig ned på neglen, hvor den lyse fargen kommer innerst og den mørke ytterst. Der det er blitt blandet sammen skal komme ca midt på neglen. Det blir grisete utover på fingrene(men det tar du bort med Q-Tips og neglelakkfjerneren når du er ferdig) 
Denne biten kan du gjenta så mange ganger du vil til det blir slik du vil ha det, men jeg har oppdaget at to, maks tre ganger blir best.


La så lakken tørke litt og avslutt med en overlakk, og VOILA!! :) Ombre Nails!!






1 kommentar: