tirsdag 21. august 2012

Og slik startet det hele...

For litt over ett år siden, solgte jeg min søteste lille palomino, Victor(bilder kommer helt sikkert senere!)og den lange letingen etter den perfekte spranghest startet. Tro meg, jeg prøvde mye rart, og trodde også jeg hadde funnet THE ONE opptil flere ganger. Jeg dro med meg min kjære trener, Ole, og gang på gang kunne han, som den personen jeg stoler på, fortelle meg njei eller njaaa, og at jeg ikke skulle falle for den første og beste. Noen vrengte seg rundt 360 grader av synet av en plastpose, noen hadde simpelthen ikke teknikken eller kapasiteten, noen var for unge og noen var det handelsfeil på.

Men SÅ, fikk jeg en telefon. Fra en mann, godt gjemt her i Danmark, som avler Holsteinere, og som har hatt hester i tyske Bundeschampionat, Verden og ikke minst solgt hester til et par store internasjonale sprangryttere. Han hadde nemlig den perfekte hest til meg med overlass med kapasitet. Og det var  Cleo, som da ikke hadde noe navn. Hun sto på den tiden hos et par gutter som red den til, og de ville kjøre opp til Aalborg med henne og vise henne frem.

Ut kom hun, blankpolert og flettet opp, og han som viste henne fram, red henne lett og forsiktig rundt. Varmet opp på et par kryss, hvor allerede der kunne Ole si, "DEN hesten, DET er en hest med topp teknikk og kapasitet". -"Du må opp å prøve den, før den blir for sliten..."

Jeg kravler med angst og svette opp på denne hesten som jeg allerede er helt forelsket i, og jeg kan love at selvtilliten var helt på bunn. Trener som så på, gutta som kjørte henne opp til oss, vennene mine i stallen... Alle mulige tanker om å drite seg ut, prestasjonsangst osv stormet igjennom kroppen. Og resultatet av det ser dere på bildet under. W.T.F. Stakkars hest...! La meg bare si det sånn, når jeg ser videoen vet jeg fortsatt ikke om jeg skal le eller gråte. Og jeg LOVER at jeg en gang skal legge hele klippet ut her på bloggen. Til skrekk og advarsel.

Og PS. Vi driver IKKE med slik akrobatikk mer!!!!!! :D






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar